צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    פטאיה תאילנד עשה ואל תעשה


    עשה ואל תעשה, ומידע נוסף בדף זה רלוונטי לכל יעד בתאילנד. בתחתית העמוד תמצאו כמה אינפוגרפיקה שימושית של עשה ואל תעשה בתאילנד וכמה אינפוגרפיקה שימושית של עשה ואל תעשה.

    ללמוד קצת על המנהגים והתרבות התאילנדית, ומה כדאי ולא לעשות כשאתם מבקרים בתאילנד יבטיחו לכם שהייה בטוחה ונעימה בתאילנד.

    אם אתם מבקרים בפטאיה בפעם הראשונה, מחפשים מדריך קטן ודברים שאתם צריכים לדעת על פטאיה, אני ממליץ לכם לקרוא גם את הטיפים והטריקים האלה למתחילים בפאטאיה.

    לפני שאתם נוסעים לתאילנד

    יש לך ביטוח נסיעות? זה בהחלט רעיון טוב לרכוש ביטוח נסיעות לטיול שלך בתאילנד, במיוחד במקרה שאתה מתכוון לשכור אופנוע או מתכנן לקחת חלק בפעילויות מסוכנות כלשהן.

    מי צריך ויזה כדי להיכנס לתאילנד : בהתאם ללאום שלך, ייתכן שתצטרך או לא תצטרך ויזה תקפה. תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש בדף המידע הכללי של אתר משרד החוץ התאילנדי.

    כבדו את משפחת המלוכה

    התאילנדים פטריוטים מאוד, ומסורים מאוד למשפחת המלוכה שלהם. מופעי כבוד למשפחת המלוכה התאילנדית מתקיימים על בסיס יומי במקומות ציבוריים ורשמיים רבים. חשוב מאוד שגם אתה תראה כבוד, וזה חל על כל הדברים הקשורים למשפחת המלוכה.

    עמדו על ההמנון הלאומי והמלכותי

    אתה עשוי במקרה לשמוע את ההמנון הלאומי התאילנדי מושמע בזמן שאתה במשרד ממשלתי או במקום רשמי אחר, או אפילו בדלפק הגירה.

    אתה יכול להיות באירוע, בהתכנסות או אפילו בקולנוע בפטאיה כאשר ההמנון הלאומי המלכותי מושמע לפני הקרנת סרט. בשני האירועים תצפו לעמוד ולהפגין כבוד. זה די פשוט, כשאתה רואה תאילנדים עומדים לכבד את ההמנון הלאומי, אתה עושה את אותו הדבר.

    אין להשמיץ, להעליב או לבקר את משפחת המלוכה

    כל השמצה, או העלבת "המלוכה התאילנדית" של משפחת המלוכה התאילנדית מנוגדת לחוק, ובמקרים קיצוניים דינה מאסר עולם. העצה הטובה ביותר היא להימנע מכל הערות שליליות, במיוחד באינטרנט.

    כבדו מטבעות ושטרות תאילנדיים

    מטבעות ושטרות תאילנדיים מציגים דיוקן של ההווה, ושל מלכים לשעבר, ולכן יש להתייחס אליהם בכבוד. להלן כמה דברים שלא קשורים למטבעות או שטרות תאילנדיים.

    אל תעמדו על מטבע או שטר תאילנדי : זוהי תגובה טבעית עבור רובנו לעמוד על מטבע או שטר כדי למנוע מהם להתגלגל או להתפוצץ. בתאילנד, לעמוד על מטבע זה כמו לעמוד על ראש המלכים, זה נו-נו-נו מאוד מאוד גדול.

    מטעמי כבוד, הנה רשימה של דברים נוספים (להלן) שאין לעשות עם מטבעות ושטרות תאילנדיים.

    • אין להפיל בכוונה או לתת למטבע או שטר ליפול על הקרקע
    • אין להשאיר מטבע או שטר על הקרקע
    • אין להשחית, לדפוק, לקרוע או לגרום נזק מכוון לשטרות או מטבעות תאילנדיים

    כבדו את המנהגים והתרבות התאילנדית

    לתאילנדים יש מנהגים מוזרים, לפחות – אם אתם מבקרים בתאילנד בפעם הראשונה, הם מוזרים. הנה כמה עשה ואל תעשה שיעזרו לך בכל דבר, החל ממפגשים חברתיים ועד ביקור במקדשים.

    עשו זאת, ברכו אנשים באמצעות הוואי התאילנדי המקובל: כשאתם מבקרים במסעדות, מגיעים למלון שלכם או פוגשים אנשים בתאילנד – הם מברכים אתכם על ידי הצמדת כפות ידיהם זו לזו ומרימים את ידיהם על ראשם, אל תדאגו שהם לא יתחילו להתפלל. זוהי הדרך המקובלת לברך אנשים בתאילנד.

    קדימה, החזירו את המחווה. בחברה התאילנדית, ככל שאדם מכובד יותר, כך מישהו ירים אליו את ידיו כאשר ממתינים לו. אל תדאג יותר מדי בקשר לזה, הרמת קצות האצבעות לקצה האף תכסה את רוב המצבים, והמחווה תהיה מוערכת מאוד.

    עשה, אמור שלום בתאילנדית : כדי ללוות את המחווה ההוואית אתה יכול גם לומר sawadee, ואז אתה מוסיף את החלקיק מנומס – "khrap" אם אתה זכר, ו "ka" אם אתה נקבה. אז זה "שטויות סוואדי" או סוואדי קה.

    אל תיגע באנשים תאילנדים בחלק העליון של ראשם : הראש הוא החלק הנערץ ביותר של הגוף, לגעת בחלק העליון של הראש הוא לא מכובד, מקובל לגעת בילד על החלק העליון של הראש כמחווה ידידותית, אם כי גם זה נמנע ביותר בקרב זרים.

    אל תרימו את הרגליים מעל ראשו של אדם תאילנדי : כפות הרגליים הן החלק הנמוך ביותר והפחות נערץ בגוף, ולכן הרמתן מעל ראשו של מישהו נחשבת לחוסר כבוד רב.

    אל תצביעו עם הרגליים : זה נחשב גס רוח ועצלן, זה הרבה יותר טוב להשתמש ביד שלך.

    אל תראה את הרגליים שלך לכיוון של אדם אחר , זה גם מעליב ולא מכבד.

    אל תשתמש ביד שמאל כדי ללחוץ ידיים או להעביר חפצים למישהו . בתרבות התאילנדית, יד שמאל משמשת בחדר האמבטיה, ולכן לחיצת ידיים או שימוש בה על יד ימין נחשבים לעתים קרובות פוגעניים.

    אין לנעול את הנעליים בתוך הבית , במיוחד בבית של אדם אחר, נהוג תמיד להוריד את הנעליים לפני הכניסה. מומלץ לבדוק לפני הכניסה לחנויות מסוימות כגון מספרות, מכוני מסאג' וכו 'כדי לראות אם יש נעליים מחוץ לדלת, אם יש אז אתה צריך להסיר את שלך לפני הכניסה.

    אל תסמן או תחווה למישהו 'יאללה' או 'בוא הנה' כשכף היד פונה כלפי מעלה, סובב את כף היד לכיוון הקרקע תוך כדי תנועה. כף היד הפונה כלפי מעלה תוך כדי קריצה נתפסת כמחווה אגרסיבית.

    אל תתלבשו בציבור : הליכה ללא חולצה נפוצה על החוף, ולעתים קרובות אתה רואה גברים ללא חולצה מסתובבים ברחובות פטאיה, אך לובשים את החולצה שלך לפני הכניסה לכל מסעדה, חנות או בניין ציבורי.

    גבירותיי, אל תשזיפו טופלס בפומבי : שיזוף טופלס אינו נדיר בפטאיה בימינו, אך הוא אינו נחשב לנורמה, וייתכן שיגידו לכם להתכסות, תלוי אם מישהו מעליב.

    עשה, תמיד לנסות לשמור על קור רוח : התאילנדים מאמינים בהצלת פנים , ולכן לאבד את המזג שלך היא דרך בטוחה לאבד את הפנים שלך ואת הכבוד של אחרים.

    קוד לבוש במקדש התאילנדי

    הכלל בעת ביקור במקדשים בתאילנד הוא לכסות . גברים ונשים כאחד צריכים לכסות את הכתפיים והברכיים. אל תלבשי שום דבר בהיר וצבעוני, אל תלבשי בגדים ידידותיים לעור כמו חותלות, והימנעי מללבוש חולצות עם תמונות או טקסט מפוקפקים – כמו החולצה שקנית בבר הגו-גו האהוב עליך.

    אם אתם מתכננים טיול למקדשים, קל להתכונן ולהתלבש בהתאם. אם מקדשים הם רק חלק ממסלול היום שלכם, פשוט ארזו חולצה או חולצה רפויה, מכנסיים קצרים או מכנסיים ארוכים, אפילו סארונג או משהו דומה שתוכלו ללבוש בקלות מעל הבגדים שאתם כבר לובשים. למידע נוסף, קראו את המאמר הזה על מה ללבוש בתאילנד לפי GoToThailand.com.

    אל תראו את כפות הרגליים שלכם במקדש בודהיסטי : לתאילנדים בודהיסטים יש כבוד עמוק לדתם, יושבים או כורעים ברך כדי שכפות הרגליים שלכם לא ייחשפו.

    אין לחבוש כובע בתוך מקדש.

    גבירותיי, אל תיגעו או תעבירו שום דבר ישירות לנזיר : נזירים אינם מורשים לגעת בנקבות. הניחו את תרומתכם בסלסלת הנדבות של הנזירים או על שולחן.

    עשה ואל תעשה ספציפית לפטאיה

    אל תעשה סמים : אני לא אומר שקל להשיג סמים בפטאיה, אבל אתה עלול למצוא את עצמך מקבל הצעות לסמים במועדון לילה או בדיסקוטק. מועדונים ודיסקוטקים בפטאיה נעצרים באופן קבוע על ידי המשטרה, וכל מי שנמצא בפנים נבדק לסמים. אם אתה נתפס, יש כל סיכוי שאתה יכול ללכת לכלא.

    אל תצלמו את בנות הבר בפטאיה: אתם רק רוצים שאחת הבנות מחוץ לבר הגו-גו אולי, רק אחת לאלבום. הבעיה היא שהבנות לא מבינות את התמונה, כביכול, הן לא אוהבות את זה. לפני שאתם מכוונים אליהם את המצלמה שלכם, שאלו אם זה בסדר לצלם תמונה, אחרת, צפו למטח של אלימות מילולית, או אפילו גרוע מכך.

    חשבו פעמיים על השכרת אופנוע ים בפטאיה: נראה כי הונאת אופנוע הים נמצאת תחת שליטה בימים אלה, אך בעבר זו הייתה התרחשות יומיומית. הנוכלים סחטו כסף משוכרים על גרימת נזק 'מזויף' לאופנוע הים. בואו נהיה כנים, מי יודע מתי ההונאה עשויה להתחיל שוב.

    אל תגנוב בפאטאיה

    לא משנה איך זה קרה, להיות mugged הוא לא אחד מאותם 'זיכרונות של פטאיה' אתה רוצה לקחת איתך הביתה. אל דאגה, פטאיה אינה מסוכנת יותר מכל יעד תיירותי אחר, אבל הנה כמה דוגמאות לאופן שבו שודדים תיירים בפטאיה.

    לחטוף ולרכוב

    אופנוע עם נוסע מאחור, רוכב מאחור. הנוסע מושיט את ידו ותופס את חפצי הערך של הקורבן, בדרך כלל שרשראות זהב, או תיקים הנלבשים ברפיון על הכתף, ויוצא במהירות.

    העצה הטובה ביותר היא, אל תהפוך את עצמך למטרה מלכתחילה, אל תענוד זהב או תכשיטים אחרים, ואל תענוד את התיק שלך מעל הכתף. אתה יכול גם להרחיק את עצמך מקצה המדרכה, מחוץ להישג ידך, ואם אין מדרכה, אתה צריך ללכת נגד כיוון התנועה – כדי שתוכל לראות מה מגיע.

    נאסף ונשדד על ידי ליידי בוי בפטאיה

    אולי בהתחלה אתה מחשיב אותם כמטרד שתלטני, אולי יש 3 או 4 מהם – מציעים שירותי מין, באותו זמן הם משפשפים אותך למעלה ולמטה, צובטים את התחת שלך, ואתה לא יכול לחכות לברוח. לבסוף, אתה דוחה את ההתקדמות שלהם, אבל רק כעבור זמן מה אתה מבין שהם הרימו את הארנק שלך.

    התשובה המתבקשת היא אם אפשר – הימנעו מכנופיות של ליידי-בויז. רוב "המקרים המדווחים" של שוד על ידי ladyboys מתרחשים ברחוב פטאיה ביץ 'אחרי חצות. יהיה זה נבון אם תימנעו מכל מקום בו תיתקלו בהם, רצוי – הימנעו ממצב שקט – לא מואר בשעת לילה מאוחרת.

    אם אתם מוצאים את עצמכם בסיטואציה – נדחפים על ידי ליידי בוי, השאירו את הארנק בכיס הקדמי, השאירו את היד עליו, אמרו לא תודה – והמשיכו.

    כייס באוטובוס

    שוב, ladyboys מעורבים בדרך כלל, ולעתים קרובות עם שותפים נשיים. אחד יושב לידך, האחרים יושבים מולך, או הצד השני שלך. אלה שממול או בצד השני עשויים לנסות להסיח את דעתך, בעוד השני בוחר את הכיס שלך.

    שוב, התשובה היא לשמור את הארנק ואת חפצי הערך שלכם בכיס הקדמי, או לוודא שכל הכיסים או התיקים שיש לכם מאובטחים ככל האפשר.